21 February 2009

Att eskalera

Min bittra dag till ära har fått ett alldeles eget ord: Eskalera

Jag är riktigt duktig på att eskalera saker och ting och speciellt typ nu, jag eskalerar hej vilt och det finns ingen hejd. E-s-k-a-l-e-r-a mera. Eller kanske inte. Men eskalera är precis vad jag gör. Vanligtvis eskalerar man negativa ting ganska så rejält (upphovet till dagens bittra utspel) men om jag nu ändå ska hålla på att eskalera som en tok så kan jag väl försöka eskalera positiva ting istället. Så varför inte slå till och göra fyra semlor istället för två som jag hade tänkt mig till eftermiddagen. Och kanske göra extra mycket risotto så att jag har till matlåda på måndag. Och det gör egentligen inget att trycka i sig två vitamintabletter istället för en. Eller dricka dunderkur sju gånger om dagen istället för fem.

Mhm. Eskalera var det.

No comments: