09 November 2008

Ett juldjur i bur

Tusen saker man borde, men jag varken vill eller orkar:

- putsa fönster (bör kanske göra det medan det inte finns risk för isbildning på fingrarna)
- välja ut och skicka foton på framkallning
- klistra in de senaste tio åren i fotoalbum
- plantera om blommorna (jorden är inköpt och väntar så snällt i ful och gigantisk påse i köket)
- dammsuga bort alla dammtussar under soffan och sängen
- damma bort två centimeters lager damm från översta hyllan i bokhyllan (dit jag ändå inte ser och det man inte ser har man inte ont av)
- frosta av frysen (till skillnad mot att putsa fönstren borde man kanske vänta så att man kan lägga ut alla frysvarorna på balkongen)
- putsa skor (jag gillar skor - är mindre bra på att sköta dem)

och säkerligen en hel drös med andra grejor som borde göras men som jag nu har förträngt.

Det enda jag vill är att börja julpynta! Och när O vid matbordet sa men gör det då... så var det julmoralen som satte in. Men sista helgen i november, då fååår man faktiskt pynta. Eller?

Jag är ett juldjur i bur.

No comments: