21 November 2008

Att sätta pris på kärleken

Jag råkade sätta ett pris på min kärlek till O igår; den är värd 69 öre. Det hela föreföll sig enligt följande: Jag och O ligger i sängen, kämpar mot tyngderna i ögonlocken och dimman som sakta sänker sig över oss och konstaterar att förr kunde vi ligga vakna hela nätterna och bara prata om allt och inget men att vi så sällan gör det nu...

- Vi är ganska usla på att prata i telefon..., säger jag och gäspar.
- Tycker du? Hur menar du då?
- Ja, men vi säger ju liksom inte så mycket...,
jag gäspar ytterligare en gång.
- Nej, men det gör inget, jag gillar att prata med dig i telefon ändå.
- Jo, men alltså...vi säger ju egentligen bara samma saker...
- Mm...
- Jag menar bara att vi inte får så mycket 'valuta för pengarna'.
- Vadå? Vi betalar ju bara en uppkopplingsavgift på 69 öre.
- Eh, ja just ja...men PUSS. Sov så gott älskling!

No comments: