25 November 2008

Jag ger er: Önskelista 2008 (del 1?)

För att skingra tankarna från allt som gör ont i kroppen har jag knåpat ihop en julklappsönskelista, eller åtminstone en del av den:

Glasunderlägg 55, Vardag, Rut eller Kaos från Formverket (Säljs i pack om 4 och kostar cirka 130 kronor)
Återförsäljare finns bland annat i Huskvarna, Färgtema Interiör och i Lysekil, Butik Mormor. Eftersom min familj tenderar att bo lite utspritt i "obygden" så är det dessa två affärer som ligger närmast dem. Enklast vore ju såklart att knata ner till Designtorget (tyvärr säljs de inte över designtorgets webbshop) och köpa dem själv, men hm...nu var det ju en önskelista som jag skulle skriva och det här är något som jag skulle vilja ha. Jag har redan köpt ett pack med 4 stycken Vardag som jag använder flitigt på vardagarna (*borrobompbompdish!*) men jag skulle gärna vilja ha fyra till och det behöver som sagt inte vara samma mönster på. Ombyte förnöjer!

Ane Bruns senaste album, Changing of the Seasons
Jag har visserligen skivan i mp3-format, men eftersom jag har hennes tidigare skivor i gripbart format så skulle jag vilja ha även denna. Jag är alldeles för lat och snål för att köpa den själv så därför skulle jag bli väldigt glad om jag fick denna. Enklast och billigast är nog att köpa den på nätet skulle jag tro.

Tyget Staden på metervara från Spira inredning

Jag skulle vilja ha ett tyg att sätta upp på väggen. Spira Inredning har mycket fina mönster och vackra ting. Men nu återkommer vi till problemet med återförsäljare igen... Spira säljs bland annat i Fingerfrö i Tenhult och Vera i Uddevalla men finns självklart i x antal affärer här i Göteborg.

Skärbrädan Sill eller Perssons kryddskåp från Designtorget.se
Jag gillar ju grafiska mönster och andra 60-talsinspirerade mönster. Här är två skärbrädor som skulle falla mig perfekt i smaken. Dock kan jag tänka mig att byta ut skärbrädan mot en "tebricka" i liknande stil.

Teburk
Fina burkar och sånt tycker jag väldigt mycket om. Och vad som är en fin teburk är svårt att definiera, för det finns så väldigt många olika fina. 60-tals mönster går som sagt hem, liksom Greengates mönster. Det fina är att jag har en syster av varje som representerar varsin stil!

Fortsättning följer (Önskelista 2008 del 2?) när jag kommit på fler önskningar!

No comments: