09 November 2008

May the force be with you

Gråa söndag. Men det gör ingenting. Jag och O sitter nerbäddade under ett täcke i soffan, äter teaterkonfekt och pepparkaksfudge från Mariannelunds karamellkokeri och tittar på första Star Wars-filmen. Det må vara en grå söndag väderleksmässigt, men flertalet små företeelser glimtar till i färg.

1. JUL. Jag vet att jag tjatar (and so will be it, de närmsta två månader), men jul och tillhörande ting ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Igår var mor, syster och jag på årets första julmarknad i Huseby. Med dimman kring fötterna knatade vi omkring och andades glöggångor och köpte hål i plånboken.

2. Det är tradition att inhandla godis från Mariannelunds karamellkokeri och det försvinner ner i magen med ett naffs. Teaterkonfekten tog precis slut.

3. Star Wars episod 4. Jag var kär i Luke Skywalker när jag var liten. Såååå snygg och såååå modig. Jag har kanske ändrat uppfattning något, men filmerna är förvånadsvärt bra.


No comments: