15 October 2008

Tre fördelar med att bo i en småstad

Det finns tre fördelar med att bo i en mindre stad (om veckodagarna);

~ Det ena är att "sovplatsen" som jag hyser ligger 10 minuters promenad från jobbet, vilket betyder att man i princip inte behöver masa sig ur sängen förrän tidigast en halvtimme innan man ska vara där.

~ Det andra är att alla känner alla och att man kan låna en kopp socker från vem som helst. Smidigt, om man nu som jag (hör och häpna och skam mot min matlagningsheder) inte har så mycket i skåpen...

~ Det tredje är att jag oftast inte har något speciellt för mig om kvällarna i min ensamhet. Med andra ord kan jag ta tillfället i akt att titta på tjejiga (läs: smöriga och pinsamma) filmer i avsaknad av O som snarare skulle föredra en action/thriller/skräckis framför en sockersöt komedi med lyckligt slut.


Ändå längtar jag hem, jag förstår inte detta...

No comments: