05 October 2008

Kaffedialogen

- Hej, jag skulle vilja ha en kaffemocca...fast jag vill ha en cappuccino i istället för espresso i.
Baristan tittar lite konstigt på kunden och frågar;
- Du vill alltså ha lite mer skummad mjölk?
- Nej..., jag vill bara inte ha espresso i kaffemoccan utan en cappuccino.
Baristan fortsätter titta lite undrande och säger;
- Ja, alltså mer skummad mjölk?

Kunden suckar och tycker baristan fattar trögt och säger lite syrligt.
- Nej, jag gillar inte espresso men jag gillar cappucciono.
Baristan ger upp, går bort till kaffemaskinen och gör en kaffemocca med extra mycket skummad mjölk. Kunden ser nöjd ut och baristan tycker han är en idiot. Jag och O fnissar förtjust, tar våra take away-koppar med varm choklad och utnämner dialogen till dagens bästa.

No comments: