01 October 2008

Hej hej karius och baktus?

Idag har jag sett sanningen i vitögat, tagit tjuren vid hornen för att undvika göra mig själv en björntjänst (om jag inte redan har gjort det vill säga).

Jag har beställt en tandläkartid!

För en vanlig person kan detta verka vara piece of cake och en självklarhet. Men för mig innebär det att jag lägger min tandläkarskräck på hyllan för några minuter. Jag har inte varit hos tandläkaren sedan gymnasiet. Och det är en lååååååång tid sedan. Dumt av mig att medvetet skjutit fram besöket flertalet år, jag vet, jag växte ändå upp med Karius och Baktus och borde därmed ha det inpräntat de otäcka saker som kan hända om man inte sköter sina tänder...

Nåväl nåväl, tiden är beställd och jag har en vecka på mig att bearbeta mitt framtida besök. Huh.

No comments: