24 April 2008

Mot äventyr

Nä-ä! Nu gör jag revolt mot mig själv och min trista vardag. Efter att ha läst Miriams senaste inlägg i bloggen kunde jag inget annat än drömma mig bort till varmare breddgrader, till soluppgångar och vackra möten. Här ska banne mig skapas lite äventyr!

Jag hör näst intill mors myndiga stämma i mitt huvud men har du verkligen råd med det? Svaret är: Nej, det har jag verkligen inte. Speciellt inte nu efter att Stena Line slarvat bort min sommarjobbsansökan och jag står utan jobb. Men eftersom jag står utan sommarjobb och utan annat jobb också för den delen så kan jag lika väl fly landet för att bada i nya intryck och slurpa i mig lite exotiska nyanser. Jobba ska jag ändå göra hela livet. Och jag tycker faktiskt att jag förtjänar en enorm belöning för det slit jag just nu står mitt upp i!

Jag vill ut ut ut. Bort bort bort!

Mot äventyren!!

1 comment:

Anonymous said...

Hej!
Vad glad jag blir av dina resplaner, kul att du kande dig peppad av inlaggen. Vi tar en laaang fika nar jag kommit hem sa kan jag tipsa dig om vad man ska gora och INTE gora.

Puss och Kram!