20 April 2008

Att säga de rätta sakerna vid rätt tillfälle

En flicka fiskar alltid efter komplimanger. Oavsett vilken fråga hon än ställer så vill hon alltid höra de rätta svaren. Det är den hårda sanningen och innebär att svaren nu lika väl skulle kunna vara rena lögnen så länge det gör henne nöjd. Jag är ett flickebarn - jag vet helt ärligt att det är så.

Under mitt piffmoment inför lördagskvällens festligheter säger jag (något som snarare kan tolkas som en fråga) till Oskar:

- Jag känner mig lite fet i det här klänningen...(??)

(Märk att detta är ett utomordentligt praktexempel på en flicka som fiskar kommentarer. Det är nu man vill höra något i stil med "klaaaaart du inte äääär, du är jättefiiiiin!").

Det är inte det som Oskar svarar. Istället svarar han:

- Nädå, det är inte så farligt.


Han fick äta upp det flertalet gånger under kvällens lopp.

No comments: