05 April 2008

Att självömka

Okej, jag tänkte ta mig friheten att författa några ytterst bittra rader. Sätta samman några bittra bokstäver till bittra ord och meningar.

Det är lördagkväll och alla andra har roligt. Eller, alla andra har i alla fall ROLIGARE än vad jag har. Hade jag inte suttit invirad i en filt och huttrat i takt med reklamjinglarna på teven hade jag också haft roligt. Men nu är det ju inte så. TYPISKT! Jag vet inte varför min kropp straffar mig såhär obarmhärtigt, men den vill bara inte bli frisk. Jag har ingen smak, whatsoever, så min smoothie var bara ett glas konstig konsistens och pasta med pesto var mest snören med gröna prickar på. Ska man vara sjuk kan man väl ändå tillåtas äta godsaker och bli omhändertagen och tycka alldeles fantastiskt synd om sig själv.

Just nu tycker jag bara alldeles fantastiskt synd om mig.

No comments: