11 January 2007

Tänk vad lite freoner kan göra

När jag vaknar regnar det. När jag går och lägger mig regnar det. Och däremellan öser det ner. Typ. Det är vardagen här i Göteborg. Men det är bara att ta med en klackspark och inse att hela min vår kommer präglas av de tyngsta regnmolnen som finns i Europa. Tur att min finfina jacka är regntät.

Jag är ruskigt trött på skolan nu. Lika ruskigt som vädret. För det här med livet, det är knepiga saker. Det verkar korkat att allt bara ska motarbetas hela tiden. Men tack vara Britt-Marie blev min, Fröken E och Fröken C:s dag bra mycket bättre! Tänk vad lite freoner kan göra.

Snart åker vi. Och om du som läser tycker att det vore piece of cake att ta sitt pick och pack för att dra till England kan jag väl inte annat än gratulera. Men för min del är det ett äventyr. Ett äventyr som jag inte alltid är så säker på att jag vill uppleva. Men jag kan nog behöva ett litet break från diverse ting här i Sverige. Kanske jag kommer tillbaka som en ny människa? Med tanke på att någon försöker själa min identitet (ja, all min post är som bortblåst...) så kanske det är lika bra.

No comments: