22 January 2007

En tokig polska och min kanadensiska bröd-buddy

Hur mycket man än sover. Hur mycket man än vilar eller tar det lugnt så finns liksom orken inte där. Och huvudvärk har vi alla haft varje dag. Antar att det är mycket nya intryck som får vår värld att gunga till. Sen beror det säkerligen på näringsbrist. Jag är nämligen helt helt säker på att de äckliga sandwicharna inte har ett uns av nyttiga ting i sig. Men jag har ialla fall numera en bröd-buddy! Jag hittade en likasinnad Kanadesare i mitt kök igår. Hon ska också baka sitt eget bröd.

De flesta som bor här är runt 18-20. Och förmodligen har de aldrig bott hemifrån förut. Det märks. För man lämnar inte rå kyckling framme en vecka på diskbänken och man behöver kanske inte dricka öl tills man spyr ner den delade toaletten och trapphuset. Rummet jag bor i kostar multum. Men det är värt att punga ut de sista kronorna ur fickorna för att ha sin egen dusch och toalett. Och igår stod Olga, den tokiga polskan, och min kanadensiska bröd-buddy inte ut med röran i köket! Yey, jag är inte den enda som är pedant här i livet!

Nu ska jag dusha i min EGEN dusch.

No comments: