21 January 2007

Mitt orangea rum

Jag sitter i mitt rum som går i en orange ton och med en doft av heltäckningsmatta. De tunga regnmolnen har hållt sig borta dagtid, men krupit fram frammåt kvällen. Men jag måste medge att jag är positivt överraskad. Rengmolnen är inte fullt så tunga som jag hade förväntat mig. Till och med britterna säger att det är ett ovanligt bra väder för årstiden.

Vi lagade riktig mat nu ikväll. Väldigt välkommet i en Åsas mage, som numera ratar sandwishes. Efteråt drack vi vin, gick på en äkta utbytesstudent förfest och sedan vidare till en campuspub. Precis som det ska vara. Tillsammans med vår amerikanska vänner, vår söta holländska och tokiga polska drack vi alldeles för billiga drinkar för att sedan vandra hem i ösregn.

Det är bra här, fast jag längtar hem emellanåt.

No comments: