08 January 2007

Eldhärjad Göteborgshimmel och Åsas inre tankar

Himlen brinner här i Göteborg för tillfället. Det verkar nästan så ialla fall. Skumt ljus. Vackert ljus som får mina tankar att spinna iväg till helt olika (fel?) delar av Sverige av diverse olika anledningar. Jag vill inte påstå att jag är på något solskenshumör direkt, men ilskan från gårdagen har väl ändå lagt sig något. Men det blev ju inte direkt bättre av att spårvagnschaffisen kör fel väg och att alla spår från i-tunes var spårlöst försvunna när jag kom hem. Min post verkar också spårlöst försvunnen. Kanske är det någon som försöker ta över min identitiet?

Jag satt på vagnen och försökte summera helgens bravader, upplevelser och erfarenheter:

Fredagens feber la sig pladask. Eller så var det just feber jag fick. Hur som helst var det absolut en vacker regning afton. Och egentligen förstår jag ingenting, men finfint var det. Alla bekymmer var som bortblåsta, liksom du är nu (eller?).

Och resten vet ni.

1 comment:

Anonymous said...

men nu ska vi utvandra! :) vad kan vara en bättre nystart än ett nytt land? pok