17 January 2007

Saker som sätter guldkant på tillvaron

Håll i hatten gott folk! Eller rättare sagt, håll i mig! För jag håller på att blåsa bort i mina små inre känslostormar. Det är da'n före da'n före doppareda'n och jag har grymt mycket att göra. Men isället gör jag allt som jag inte borde göra, sådana saker som sätter guldkant på tillvaron. Saker som man borde göra lite oftare. Äta god mat, mumsa choklad, dricka latte, fika, dricka öl, promenerar bort lite av de kalorier man satt i sig, tar en sväng in på topshop, fika igen för att hålla en jämn kalorinivå. Det är bra mycket roligare än att packa ner mitt liv i kartonger för att sedan kånka upp dem på en kall vind.

Vem det nu än var som bestämde sig för att stjäla min identitet har tydligen kommit på andra tankar, för jag har fått en hög med brev. Enbart räkningar.

No comments: