04 March 2009

Att lyckas i livet

En vis men ack så irriterande überpositiv människa sa åt mig att börja skriva ner mål i livet. Han infiltrerade idén när jag hade ett svagt ögonblick och darrade på läppen och blinkade bort tårarna ur ögonvrån. Jag tycker det verkar väldigt jobbigt med det där med att pränta ner mål svart på vitt (möjligheten att dra sig ur känns på något sätt mer begränsad och jag gillar egentligen att ha ett kryphål), men eftersom han nu var så irriterat övertygande är jag väl tvungen att ge det hela en chans. Jag knatade iväg till Åhlens och köpte mig en "målbok". Det roligaste med hela målformuleringen är att komma på hur måluppfyllelsen ska firas. Det gäller att slå till på stort; (materialist som jag tyvärr är...) lyx ska det vara! När jag får ett fast jobb ska jag fira med en fin middag. När jag sprungit Göteborgsvarvet ska jag skåla i dyr champange. När jag lärt mig fotografera bättre ska jag köpa mig att köpa en fräck fotograferingsrpyl.

Och det finns ju olika sätt att nå sina mål på. För att uppfylla målet med min fotografering tänker jag följa min söta vän Lindas fotspår och skapa mig en fotosida. Förmodligen kommer jag också att flytta över bloggen till en ny sida i samma veva eftersom jag snarare vill ha en hemsida som i slutändan ska resultera i något större (såsom en bok som jag så länge har funderat på). Och jag tänkte mig att hela den här målgrejen även den ska ligga ute på nätet så att jag VERKLIGEN inte kan dra mig ur. Vad gör man inte för den personliga utveckligen? Jag kommer vara som en splirrans ny människa efter detta! Så om det är någon som har något bra förslag på var eller hur jag ska starta upp en fotosida är jag mycket tacksam för förslag!

Idag skiner solen som en gloria över Smålands Jerusalem och våren verkar ha hajat hur den ska spela sina kort. Allt blir så mycket lättare då. Hoppas solen skiner även i Göteborg när jag åker hem i eftermiddag!

No comments: