25 March 2009

Att inte tänka på konsekvenserna

Det där med min fantastiska lägenhet, ni vet?

Jo, igår led jag av tristess i väntan på lunchsällskap och för att skrämma iväg hungern i väntan så slog mig tanken att jag kanske skulle lägga upp en bytesannons på lägenheten - my precious, bara för skoj skull. För hur mycket jag än är förälskad i lägenheten kan jag inte neka till att det vore behändigt med ett rum till. Det kan ju liksom vara kul att botanisera runt lite och kaaaanske i slutändan hitta en liten pärla att byta till. Efter en halvtimme ringer en tjej.
- Heeeeej, jag ringer på din lägenhet!
- Hej, oj...ehm...
- La du upp annonsen idag?
- Jo, för typ en halvtimme sedan...
- Har du möjlighet att visa den?
- Eh, alltså...jag har lagt upp annonsen utan att min pojkvän vet om det, så...hm, jag borde nog kanske prata med honom först. (Oups. Smart Åsa. Mycket clever!)

Det här med att byta grejor med varann har kanske överdimensionerats lite. O bad mig att inte göra något förhastat men att det inte gör något att hålla utkik och kanske titta sig omkring. Tur att en av oss har fötterna på jorden.

1 comment:

Ingrid said...

Jadu, så kan det gå när man inte tänker efter före!

Har en utmaning till dig! Kolla min blogg! Och jag hoppas verkligen att du genomför den, det är nästan ett KRAV (moahahahaha!). Kram från mig!