16 November 2006

En meningslös kväll då en ny blogg föddes

"Åh, en ny blogg"

Tanken slog mig för några timmar sedan, tillsammans med tanken;

"Jag har ju ändå inget annat för mig ikväll, och jag är redan en msn-nörd, så varför kan jag inte fortsätta med det omtalade bloggfenomenet"

Den förra gjorde ju ingen succé, vilket jag i och för sig har all förståelse för. Och det är ju faktiskt så att ombyte förnöjer.

Men!

Jag tänkte flasha till min nya blogg med diverse redigeringar jag inte lyckats med förra gången. Jag förstår inte vad som fick mig att tro att det skulle gå bättre denna gången. För det gjorde det inte. Efter ett antal misslyckade försök att lägga upp en ego-bild av mig själv i profilen, sväljer jag min stolthet och ber min väns händiga Brandman om hjälp. Jag skickar över ego-bilden till Brandmannen som han hjälper mig förminska (ja, jag erkänner att jag är så korkad att jag inte vet hur man gör). Brandmannen skickar, efter några klick och någon minut senare, tillbaka bilden till en evigt tacksam version av mig själv på andra sidan cyberrymden (a k i en annan del av stan), i hopp om att allt kommer fungera perfekt, fläckfritt och utan några som helst problem.

Fel!

Datorn sänder ut missnöjda ord och jag tappar långsamt hoppet. Och jag vill inte störa min vän och Brandmannen mer idag. Han har nog med att släcka bränder och vara hjälte och jag vågar ärligt talat inte dumförklara mig själv för sjuttioelfte gången i rad, bara idag. Ingen ego-bild idag alltså.

Samtidigt pratar jag med Bullpappa (after himself) på mitt nörd-msn. Ett fenomen som jag behärskar så länge inga otippade händelser bestämmer sig för att överraska. Att Bullpappa och jag själv är precis lika tekniska inkompetenta är ingen hemlighet, vilket innebär att jag, utan att behöva skämmas ögonen ur mig, kan knorra om skärmens ilskna ord som stirrar på mig. Dock pågår ett tyst krig. Men för de som undrar så jag är fortfarande bättre på att laga mat och är drottningen över kladdkakebaket. Än så länge.

För övrig bör jag gå och lägga mig i tid. Ladda inför morgondagens bravader och förbereda mig mentalt för att släpa med mig sju stycken 2,5 liters färgburkar i 18 mil.

1 comment:

Anonymous said...

ring bara 112 så dyker brandmannen upp när du önskar..bättre än anden i lampan :)