23 November 2006

Att "sno" något som är "gratis"

Det är roande att vara på spa. Det fick jag, Fröken C och Fröken E erfara idag (som egentligen är igår). Allt började med att gå upp med tuppen, ha telefonkedja för att kontrollera att allas väckklockor fungerade och sedan iväg till tåget. Vi var dem som man (om man är morgontrött) hatar. Hata är i och för sig ett ett väldigt starkt ord, men "ogilla" kanske är ett bättre ord. Vi inledde morgonen med att berätta roliga anekdoter om det mesta och fnissade högljutt med lattemuggen i handen. Fnisset övergick till asgarv då Fröken E nästan fick järnvägsbommen i huvudet, som tur var befann vi ju oss då utanför alla morgontrötta minner och suckar.

För att komma till spahotellet tog vi oss en hurtig strandprommenad. Det var längre än vi trodde och på grund av blåsten höll vi högsta växeln i tre kilometer. Och vips, där framme låg pärlan som vi skulle tillbringa dagen i. Det visade sig vara paradiset för vår knapra studenplånbok då det bjöds på, både en magnifik lunchbuffé, och princesstårta. Den som tror sig åka till ett hälsocenter för att låta bli att synda tror alltså fel. Till på köpet fick vi även vår egen lilla svit. Lyx på hög nivå.

Väl tillbaka i vår kära smoggstad besökte vi miljöteknikmässan. Men det enda vi roade oss med där var att plocka på oss godis och andra gratisgrejor. Man skulle ju kunna tro att kvällen slutade här. Och det hade den också gjort om jag inte blivit övertalad att ta en öl. Så öl blidde det och nu är jag alldeles för trött för att skriva nåt mer...

Imorrn ska jag sno mer godis och grejor ("sno" är inget rättvist ord eftersom alla monterverksamheter placerar ut "lockgodis" och "lockgrejor", men såvida man inte har för avsikt att prata montermänniskorna så är det faktiskt att "sno". Säger man dock "hej" till montermänniskorna samtidigt som man tar sig en förklädd Dumle så betraktas det ej som stöldgods, för att stilla mitt samvete kan jag kosta på mig ett hej).

No comments: