01 May 2007

Saker jag inte visste att jag behövde veta

Jag har tagit mig ett steg närmare målet nu. Tentan rann förbi tämligen smärtfritt. Så pass smärtfritt att jag ändå ägnade morgonen åt att planera hur jag ska möblera om lägenheten när jag kommer hem och vad för nytt jag skulle vilja ha från ikea. Om jag är godkänd är en annan sak. Ett annat bekymmer i en annan tidsrymd. Och vi firade med en glass på en bänk i solskenet.

Annars har jag suttit och gottat mig barnsligt mycket i diverse värdelösa tidningsartiklar som upplyser om livsnödvändiga saker. Det finns så mycket jag inte visste att jag behövde veta:

I Australien till exempel, var det en farmor som slog på stort och bjöd barnbarnet på McDonalds. Happy meal boxen såklart, mest för att den yngre generationen är storkonsumenter av pryttlar och endast köper boxen för presenternas skull. Presenten var, till farmoderns förfäran, en väldigt färgglad kondom. Personalen ursäktade sig till den sjuåriga flickan och gav henne ett pennskrin istället.

Posh och Beckham har blivit grannar med Cruise och Holmes och nu har det nyinflyttade glamparet bjudit över Tomkat på husesyn. Jag kan inte låta bli att undra över hur kändisar som inte känner varandra umgås. Det känns ju meningslöst att behöva presentera sig. De vet ju ändå vad de heter, vad de har för skostorlek och när de köpte mjölk senast.

Allmänbildning.

No comments: