09 May 2007

Köksmoral 2

Min ost blev stulen någon gång under gårdagen. Den var oöppnad och inköpt under måndagen på Morrisons. Det var bara en ost, men att stjäla en ost är att stjäla en sak för mycket. Inte nog med att maten är dyr, man ska föda två personer också; mig själv och mattjuven.

(Ja, jag vet att låter som en bitter moraltant men jag kan inte låta bli!)

Hur som helst hittade jag osten i den andra kylen, och tog tillbaka den (eller rättare sagt, halva...eftersom det bara var halva kvar). Jag paketerade in den i en ny plastpåse och stoppade ner den i mitt kylfack. Men osttjuven har slagit till igen, mitt på blanka dagen! Och jag hittade den åter i andra kylen.

Hur svårt kan det egentligen vara att hålla sig ifrån att stjäla andras mat! Det är MIN ost som jag köpt för MINA pengar!

1 comment:

Unknown said...

Så osttjuven går fortfarande brie?

hehe, kunde inte låta bli ;)