04 May 2007

Att fördriva fredagstiden

Vi hade storartade planer på att lata oss i solen idag, med skvallertidningar och något att knapra på. Jag tog en (välförtjänt?) sovmorgon, gick upp, duschade, tog på mig bikinin och shortsen, solbrillorna och tofflorna. Redo för att inta min position för dagen, mitt ute på gräsmattan! Men eftersom jag inte hade orkat dra ifrån gardinerna hade jag helt och hållet missat att solen bestämt sig för att stanna hemma. De mörka molnen hade parkerat sig rakt ovanför min gräsmatteposition och temperaturen verkar inte orka över tio-graders sträcket. Typiskt. Jag hade glömt att maj-vädret alltid befinner sig i trotsåldern.

Istället har jag, för att skynda på tiden till kvällens festligheter, gjort frukost låååååååååååååångsamt och planerar att bjuda över Spiderman till min orangea idyll då solen oartigt nog avböjer min inbjudan. Så fort jag ätit upp min delikata och näringsrika frukost bestående av frallor med brie, rabarber och vanilj yoghurt, en tomat, ett plommon, ett glas c-vitamin och en kopp grönt te, ska jag knata iväg för att hyra hem de två första Spiderman-filmerna. Jag har, till mina svenska flickors förskräckelse, skamligt nog helt och hållet missat dessa.

No comments: