29 May 2007

Allt jag gjort och lite till

Ikväll har jag dansat på ett dansgolv utan musik. Med lite kreativitet kan man, tro det eller ej, fantasifullt sno ihop det mesta. Jag har också beskådat det töntigaste dansbattle ever. Jag har köat säkerligen en halvtimme för att komma fram till baren och be om ett glas vatten. Jag var ärlig nog att betala för garderoben trots att killen trodde att jag redan betalat. Jag har artigt sagt godnatt till de buttra vakterna. Jag har sjungit Håkan Hellström och nationalsången. Jag har beskådat tvåsamheten runt omkring mig med ett drömmande öga. Och jag har gått hem, ensam genom mörkret och lagat omelett.

Det var måndag för en stund sedan och allt detta har jag gjort spik nykter. Jag är riktigt nöjd med min insats.

Men nu längtar jag hem igen. Hem hem.

No comments: