26 May 2008

Om de senaste dagarna som försvann

Fyra fördelar med att hamna på sjukhus:

1. Vänner som kikar förbi med kakor.

2. Man slipper tänka på att ta hand om sig själv, det är svårt att toppa sjuksköterskors ömma hand och milda medlidande stämma.

3. Man får känna sig precis så ynklig som man vill samt att få frukost på sängen utan att behöva fjäska sig till det.

4. Sjukhusvistelsen banar vägen för ett långt och lyckligt arrangerat giftemål. För att citera tanten i sängen bredvid: "Det är synd att min son är 35. Och är gift. Och är nybliven pappa. Annars hade du kunnat gifta dig med honom!"

Men sjukhus i all ära, allra bäst trivs man ändå hemma och väl hemma möts man av både blommor (ekologiska rosor) och choklad (när goes Toblerone eco?). Mitt exjobb är färdigt och mailades in 23.59 i natt. Solen skiner. Toalettdörrens gnissel fixades till med lite solrosolja och idag damp det ner världens finaste "krya-på-dig-kort" som syster suttit och knåpat ihop. Jag har också fått boken jag beställde från Adlibris: "Få jobbet". Den kan vara bra att ha nu när jag har sökt 61 jobb. Har jag sagt att jag sökt 61 jobb? Men på fredag ska jag på min första anställningsintervju och det känns onekligen pirrigt och spännande.

Nu ska jag lusläsa boken och öva på min Åsa-charm. Det kan ju bara inte gå fel ;-)

No comments: