16 May 2008

Fredag hela veckan lång

Nu sitter jag här igen. På ett tåg mot sydligare breddgrader. Eller egentligen så är det åt nordligare breddgrader, möjligtvis på precis samma breddgrad, men någon gång fick jag för mig att Smålands mörka skogar (där jag kommer ifrån) ligger söder om Göteborg. Hur som helst så sitter jag här igen. På ett tåg och tänker ja, det finns nog en internetgud trots allt kanske. Jag tror faktiskt inte att det kan bli en bättre fredag. Att vakna upp till ett strålande humör (trots viss smärta i kroppen) och till en lika strålande sol. Igår blev jag näst intill färdig med uppsatsen, bara lite småpill kvar innan den ska lämnas in första gången för godkännande. Sen är det saker som jag själv inte förstår mig på som ska göras. Jag kan (någorlunda enkelt) skriva ihop en uppsats på 80 sidor men jag kan inte göra kalaset till en pdf-fil. Det är säkert världens lättaste, men varför ens försöka när man kan tindra lite med ögonen och få hjälp?

No comments: