18 January 2009

Fånig obeslutsamhet om ingenting av betydelse

Jag funderar på att säga hej då. Att sluta blogga. För egentligen vet jag inte varför jag skriver saker här, eller ens om någon bryr sig om att läsa det. Förmodligen har det ingen betydelse. Och jag längtar efter att få göra något av betydelse. Jag funderar på att skriva en bok. Fånigt kanske, jag vet. Det är en sån där dussintanke som alla har någon gång i livet, jag har haft den i flera flera år, tanken har bara bytt skepnad några gånger. Men vad skulle det bli av det hela? Förmodligen ingenting. Men det är ändå ett nytt år, med nya möjligheter. Och jag har ett ansvar att göra det mesta möjliga av året. Och det kanske är en bra grej att göra i år. För jag vill göra någon betydelse, och jag tror knappast att jag gör någon betydelse här. Med en fånig blogg med fåniga ord om ingenting. Kanske gör det skillnad om jag samlar alla fåniga ord om ingenting i en fånig bok istället.

Jag har inte bestämt mig ännu.

Jag har ett speciellt konto. Ett e-sparkonto. Där har jag samlat de senaste årens presentpengar. Pengar som jag fått i julklapp, födelsedagspresent, examenspresent osv. Det har växt till en gedigen liten summa pengar. Jag har länge funderat på vad jag ska göra med pengarna. Vad är det som jag verkligen vill ha. Kanske vill jag ha en digital systemkamera. Men jag har en vanlig systemkamera och jag har en liten digitalkamera och kanske det helt enkelt är lite smått onödigt att då köpa sig en digital systemkamera.

Jag har inte bestämt mig om det heller.

Obeslutsamhet.
Hej hej Thailand. Solnedgång vid middagsbordet.

No comments: