30 January 2009

Den lilla vita

Shit, jag har varit SÅ effektiv idag! Och jag menar det inte på något ironiskt sätt. Jag har jobbat och städat och tvättat och det hela avrundades med en belöningsrunda på stan. Där inhandlades fyra styck presenter till damerna som har respektiva ska fylla 25 hela år, en fång liten stickad sak att ha över min sidenklänning imorrn på festligheterna. (Siden vs stickat...eh? Och ja, det passar alldeles utmärkt och jag känner mig nästan lite löjligt hipp.), en blommig kortärmad skjorta på rea samt det bästa köpet av alla; en långärmad vit enkel skjorta från H&M. Det må låta föga glamouröst men det är seröst det bästa basplagget som jag kunde ha köpt. Helt plötsligt bara dansar varenda plagg ur min, annars tämligen döende, garderob. Dessutom får det mig på något magiskt vis att se mer classy ut än förut, så det vore väl själva den om jag inte ska få ett jobb nån gång!

No comments: