08 May 2009

Nästa gång jag giva dig påmoppo!

Dammit, när ska folk börja lära sig att följa instruktioner!?!


UPDATE:
Jag använde mina smygskills och konfronterade tvättidstjuven som visade sig tvätta i ALLA fyra maskinerna. Jag bedyrade min snällhet att låta hennes maskiner gå färdigt och påtalade återigen med myndig stämma att det faktiskt inte är okej att sno en tvättid sådär. Jag minns att kvinnan i fråga använde orden "förlåt", "lilla vännen", "knackade på....inte hemma" och "köpa blomma" varpå jag sa "nej tack men du kan låta bli att ta min tvättid nästa gång".

Capish?!

UPDATE NUMERO 2:
Nu sitter jag här och hoppas innerligt och av hela min själ att hon inte springer iväg och köper nån förbaskad blomma. För grejen är den att jag är så jäkla svag för sånt och skulle typ förlåta henne på en nanosekund och jag har inte lust att vara så pass vänlig idag. Snälla gode gud låt henne inte plinga på med en blomma i högsta hugg!

UPDATE NUMERO 3:
Okej, tanta har inte kommit förbi med nån blomma så det är bara att pusta ut. Däremot inträffade följande: Jag och O gick ner för att hämta tvätten från tumlaren. Kvinnan och hennes pojkvän/man/sambo (?) var i torkrummet lite längre bort. Det är knappast så att jag och O har smugit oss ner för att medvetet skrämma kvinnan men så blir ändå fallet. Tänk er en svartvit skräckfilm från 50-talet där en skrämd kvinna spärrar upp ögonen och slår sig för munnen. Ja typ så utspelade sig scenen.
- Men gud, vad rädd jag blev. Jag hörde inte att det var någon annan här! Säger kvinnan efter några sekunder i chock.
Jag och O ser lite frågande på varandra men mumlar ändå en artig "det var aldrig meningen att skrämmas"-fras. O skäms lite mer än jag gör för att ha råkat skrämma henne och lägger till ett "stackare".
- Det tycker nog inte din flickvän eftersom jag snodde hennes tvättid innan. Och jag kunde inte låta bli att fnissa lite skadglatt i trappan upp.

Ha! Karma kicks ass!

No comments: