08 July 2008

En sommarfågels nya fjäderdräkt

Det är en salig blandning av start och slut. Allting har en ände men korven den har två! Vi påbörjar nya äventyr och avslutar gamla, som en gång var ett äventyr men nu känns gamla och förlegade. Vi har tagit steget in i en ny tidsålder. Eller nja, kanske inte riktigt så drastiskt men snart, mycket snart står vi mitt uppe i ett allvar som vi inte känner till.

Jag ska påbörja ett avslut idag. Ännu ett avslut - för att skapa plats åt det nya och okända. Ett avslut av sommar- och extrajobb. Hej då båtbubblan. På söndag natt tar jag steget ut på landgången och livet som sommarfågel flyger sin kos. Jag tar endast med mig det bästa av livet som pirat: ett ölflak, några vinflaskor, flertalet toblerone och några alldeles speciella vänner.

No comments: