02 June 2008

Om det skulle regna skulle jag...

Tro inte nu att jag klagar. För de gör jag inte! Jag är mer än bara tacksam när jag kisar mot solen och slurpar i mig energi och när det blåser en sval bris så njuter jag snarare än får gåshud. För det här är sommarvärme med allt som tillhör; glass, bad (inte för mig, men jag såg några som hade hoppat i dammen nere vid Järntorget), värmeslag på spånkan, smutsiga fötter, åsas hud goes red och solrynkor i ögonvrån. Men värmen i all ära... det skulle ändå vara lite mysigt om det bara kunde komma ett sådant där riktigt ljummet sommarregn. Dels för att allt gräs håller på att torka bort totalt (och då är det ändå inte mysigt att sitta ute på en gräsmatta när det väl är sol) och dels för att jag har en massa saker jag skulle behöva fixa och trixa med här hemma och inomhus, saker som man inte har hjärta till att göra medan solen skiner utomhus. När det regnar kan man sitta och spela sällskapsspel eller åka till Ikea. Eller baka kakor. Eller sortera fotoalbum. Sånt där som jag inte har haft tid med på väldigt väldigt länge.

No comments: