24 June 2009

Och ungdomen bara flög sin kos

Om man skulle åldras ett år för varje vuxenpoäng man plockar i sitt liv, då skulle jag förmodligen vara skrynklig och darrig by now. För så här är det gott folk:

1. I helgen fick jag en craving efter att köpa hus. Och få en trädgård att påta i soliga sommarkvällar. Med stort kök och med äppelträd utanför fönstret. Med ett badkar som står på tassar och ett garage där inte fåglarna kan skita på bilen.


2. Jag har börjat lyssna på P1 på morgonen. Jag skulle vilja säga att det är ett medvetet val för att öka min allmänbildning, men då skulle jag ljuga. Det har snarare med det faktum att göra att P3 har så urusla sommarvikarier och att det inte finns mottagning för någon kommersiell kanal mellan alla klippor.


3. Årets första Allsång på Skansen gick av stapeln igår. Det kändes som en självklarhet att bänka mig framför min miniteve och nynna lite falskt och lipa några tårar till En kväll i juni. Den där självklarheten kom som en blixt från klar himmel.

No comments: