05 December 2008

Att åka bort (i tanken)

Jag och O har fått för oss att vi ska åka på en sista minuten-resa i mellandagarna. Vi har snöat in oss lite på två veckor till Thailand. Vi väntar bara på att priserna ska sjunka lite. Med flera tusen pengar helst. Vi är alldels maniska och tror oss ha stenkoll på varenda sajt som samordnar resorna. Tyvärr rör sig inte priserna ditåt vi önskar. Det kan den förbannade lågkonjunkturen minsann inte påverka! Damn damn lågkonjunktur. Vi har dock två B-planer; dyksemester i Egypten eller att vandra på Kanarieöarna (för det är typ till dessa två ställen som det finns någorlunda billiga charterflyg). Tyvärr har jag lite förutfattade meningar om Kanarieöarna. I min värld är det nämligen bara snåla pensionärer eller fattiga barnfamiljer som åker dit. Där småbarnen kissar i poolvattnet och där tant Agda köper en ny solhatt och blir lurad till ockerpris (usch, jag vet att jag är hemsk när jag säger så...men jag kan inte rå för det!) och därmed lockar det betydligt mer med en dyksemester i Egypten. Inte för att jag kan dyka, men det låter coolt.

Om det är någon som har några andra revolutionerande idéer så spetsar vi gärna våra öron och lyssnar!

No comments: