23 September 2008

En alldeles ovanlig dag

Dagen ni och jag har väntat på i tolv månader är äntligen här!

Va e're för en da? Va e're för en da?
JO! För de e Åsas födelseda, hurra hurra HURRA!

Jag var på sjukan innan idag för att utreda hur det egentligen står till med mitt immunförsvar. Bland annat testade jag min lungkapacitet och fick svaret:
- Ja, du ligger ju över normal lungkapacitet för din ålder.
Det känns ju bra... bra att man inte bara fyller tant sådär över natten och att lungorna säckar ihop. För nu är jag närmare 25 än 20.

Solsken och klarblå himmel - min födelsedag i ett nötskal!

Nu ska älsklingen och jag ta en promenad i den höga höstluften, hyra film och laga potatisgratäng och fläskfilé!

1 comment:

Ingrid said...

Ja, vilket kalasväder du hade igår!! Som sig bör när vi fyller år!!

Själv tog jag en långpromenad och begrundade det faktum att den här eran i livet bara håller i sig några dagar (om ens det, timmar...) till. Oj vilken ångest man kan få av sånt. Tur att jag är dränkt i hormoner som får en att bli sådär lagom avtrubbad (f n treskift: en hjärncell jobbar medan de två andra vilar).

Kram!