11 August 2008

På en öde ö

Augustieftermiddag. Jag sitter i syrrans stuga i Stocholms skärgård - vi är på lite minisemester. Solen lyser på de små ekbladen utanför fönstret och O ligger och sover bredvid mig. Allting är så tyst och nedanför glittrar vattnet och ser inbjudande ut. För varje år som går blir jag bara mer och mer badkruka. Men i år har jag faktiskt badat i havet. En gång (om än med lite alkohol i kroppen som värmde upp vattnet åt mig). Här och nu finns ingen bra anledning att faktiskt inte bada - jag måste ge vattnet en chans. På det här stället kan man inte göra något annat än att slappa. Det är ett perfekt chill-ställe. Och egentligen borde man skippa att ha med sig varken dator med internetuppkoppling eller mobiltelefon och leva lantliv på riktigt. Men denna gången löper vi inte hela linan ut, det finns ändå en viss trygghet med kontakt med civilisationen.

1 comment:

Ingrid said...

snälla syster yster, badat i havet? - på östkusten är det bräckt vatten, vilket med västkust-mått mätt inte kan definieras som hav. det är ungefär som att svära i kyrkan ;-)

fast det vågar jag knappt säga högt med tanke på mitt förflutna i mälarregionen... men bara så att du vet!!

ha det kalas så kan vi väl höras när du kommer hem?!

kram från rätt sida landet!