14 March 2007

Caution, cleaning in progress!

Om två veckor har jag fem veckors påsklov. Det känns som om vi knappt kommit hit, och så åker vi igen, för att bli ompysslade på diverse håll. Någon väljer Kina, någon väljer Italien, jag väljer mamma. Efter påsklovet har jag två tentor, men sedan är det slut på terminen för gott och en månads intensivt glid väntar. På en filt utomhus med solbrillor och en flaska vin.

En sak kommer jag minnas väl. De övertydliga skyltarna "Caution, cleaning in progress", för det kryllar av dem. I varje hörn och framför allt framför alla toalettdörrar. Tyvärr har jag tappat respekt för dem, men tanken med dem är ju god.

1 comment:

Anonymous said...

Precis sötnos! Alldeles snart blir livet en enda lång dans på rosor!! Det är bara att hålla ut, o fixa de där uppsatserna, för sen jäklar!
Puss.