10 February 2007

I said: brr it's cold in here! There must be some snowflakes in the atmosphere!

Och så försvinner jag mot storstaden. För jag tror nog att vägarna till London är farbara nu. Engelsmännen har ju haft natten på sig att smälta det hiskeliga snöovädret som rasade över landet i går eftermiddag/kväll. Glasyren är dock fortfarande kvar och det är säkerligen så att landets samhällsfunktioner kommer vara lamslaget ett tag framöver. Ja jisses.

Min oreanga lilla idyll har otäta fönster och det blåser praktiskt taget in glasyrkyla. Fårskinnstofflorna kan nog komma till användning trots allt. Jag tror hustomtarna som arbetar här har som mentalitet att brassa på i elementet som attan i början av terminen, liksom vagga in alla studenter i en falsk trygghet, för att sedan stänga av elementen tvärt. Jag fick dessutom en ovanligt kall överraskning när jag skulle ställa mig i dushen för någon timme sedan. Jag kunde snabbt dra slutsatsen att de även börjat stänga av varmvattnet?

Nu ska jag och min dyra frisyr lyxigt nog ta taxi till busstationen för att bege oss till paradiset för shopping.

No comments: